En introduktion til Michel Foucaults begrebsapparat og analytiske tænkning.
Læs mereKøb bøgerne “Luhmann og dannelse” og “Luhmann og erkendelse”.
Læs mereFå begge bøger fra temaserien om forskning til skolen.
Læs mereHvordan kan digitale medier understøtte faglighed og almendannelse?
Læs mereHvordan kan faglighed og almendannelse understøttes ved hjælp af it og digitale medier?
Læs mereDenne bog undersøger, hvordan kristendom indtager en særlig plads i de danske skoler, både på politisk niveau, men også helt […]
Læs mereEt lille stykke Danmarkshistorie om progressive pædagogiske kræfter, der kæmpede for en bedre folkeskole.
Læs mereEn undersøgelse af lærere og lærerstuderendes syn på lærergerningen og folkeskolen.
Læs mereHvordan opleves forandringer af tid af de lærere, der arbejder i folkeskolen?
Læs mereReligion – det alternative faghæfte er tænkt som et alternativ til det eksisterende faghæfte til faget kristendomskundskab i folkeskolen. Intentionen er at vise, hvordan et religionsfag i skolen kan tage sig ud, hvis man bryder med den teologiske dominans, der – på trods af en stigende sekularisering af samfundet – har præget faget gennem alle årene.
Læs mereUngdom i udskolingen retter blikket mod nye organiseringer af udskolingen og hvordan nye inddelinger og opdelinger af eleverne har betydning for deres skoleliv.
Læs mere
En elev er ikke blot en elev. En elev produceres i skolen. Skolen skaber elever med bestemte kompetencer.
Læs mereNye veje for tænkning, tale, skrift og handling.
Læs mere