Hvordan kan man understøtte faglighed og almendannelse med digitale og almendannelsemedier? Denne bog giver et overblik over, hvordan digitale medier kan forstås og inddrages i undervisning til dette formål.
Bogen fokuserer på, hvordan elevers kundskaber, indstilling og eksistens kan styrkes ved hjælp af digitale medier og giver eksempler på muligheder og faldgruber i forhold til brug af it i undervisningen.
Undervejs inddrages dansk og international forskning, der diskuterer, hvordan man kan forholde sig til digital teknologi i undervisning. Læseren introduceres til forskellige medie- og teknologiforståelser og får værktøjer til at forholde sig til og arbejde med at udvikle god undervisning i et komplekst mediemiljø.
Det helt særlige for bogen er, at den retter sig mod en dansk skolekontekst, hvor didaktisk dømmekraft, demokratiske samværsformer og åndsfrihed er i højsædet.
Bogen henvender sig til alle undervisere, forskere, ledere, politikere og andre, som er interesseret i at forstå, udnytte og forholde sig til it og digitale medier i undervisningssammenhæng.