Hvad sker der når pædagogisk tænkning skal tage udgangspunkt i begreber som kompleksitet, individualitet, værdipluralisme og refleksivitet?
Læs mereAntologien giver en introduktion til Luhmanns organisationsteori.
Læs mereAntologien præsenterer veje ind og ud af Luhmanns forsøg på at tænke dannelse i det moderne samfund.
Læs mereHvad karakteriserer undervisning, når den lykkes. Hvilke kriterier er der for god undervisning? Hvad der virker, hvad der ikke virker.
Læs mereStruktur og klarhed i undervisningen er centralt i den moderne fleksible skole.
Læs mereGregory Batesons læringsteoretiske begreber og indsigter præsenteres.
Læs mereAntologien søger at kvalificere temaets evige aktualitet med særlig henblik på læreruddannelsen – men også for praktiserende lærere i folkeskolen. […]
Læs mereBogen indeholder konstruktive bidrag til den løbende debat om undervisning og pædagogik i det refleksivt moderne. Bidragene er konstruktivistiske i […]
Læs mereFolkeskolen er i dag præget af en lighedsorienteret ideologi samtidig med, at der fokuseres meget på individuelle forskelle blandt eleverne. […]
Læs mereDagens og morgendagens læringsdesign mikser tilstedeværelsesundervisning med netbaserede undervisningsformer, inddrager et bredt repertoire af pædagogiske metoder og bringer forskellige IT-baserede […]
Læs mereAntologien indeholder – med en bred tilgang til det konstruktivistiske felt – en blanding af klassiske og ”moderne” konstruktivistiske tekster. […]
Læs mereMed baggrund i sin forskning i Sverige peger etnologen Jonas Frykman i denne bog på, at skolen har mistet sin […]
Læs mereI Medborgerskab – en udfordring til efterskolen peger forfatterne på, at efterskoleformen stilles overfor en udfordring om på ny at […]
Læs mereHvad er hukommelse og hvilken funktion har den i vores liv? Hvordan udvikles barnets tænkning og hvordan tilegner barnet sig […]
Læs mere