0 varer
0,00 dkk

Fra produkt til proces – Billedøkologi som forstyrrelse i skolens valgfagsundervisning (kommer snart)

0,50 dkk

Fra produkt til proces – Billedøkologi som forstyrrelse i skolens valgfagsundervisning (kommer snart)

OBS: Denne artikel er endnu ikke klar, men udgives sommer 2024, så hold øje.

Artiklen er udgivet i forbindelse med nummeret “Ti år med åben skole”.

Forfattere: Jane Bendix & Tue Løkkegaard, 2024

Kære læser

Hos os på Arken er vi optaget af åben skole som en forstyrrelse af logikker i skolens praksis! I projektet Kreativt i Valgfagslaboratorium undersøger vi blandt andet, hvordan kunstmuseets pædagogiske praksis kan åbne for nye blikke på, hvad og hvordan eleverne lærer i billedkunst som valgfag i udskolingen. I denne tekst zoomer vi ind på, vores begreb om “billedøkologi”. Teksten består af tre spor: Et beskrivende spor, der tager læseren med ind i konkrete undervisningssituationer fra Kreativt Valgfagslaboratorium, et teoretisk og analytisk spor samt et billedspor der de supplerer de to andre spor.

Kærlig hilsen Jane og Tue

0,50 dkk
Unge Pædagoger
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.