0 varer
0,00 dkk

Fra produkt til proces – Billedøkologi som forstyrrelse i skolens valgfagsundervisning (kommer snart)

0,50 dkk

Fra produkt til proces – Billedøkologi som forstyrrelse i skolens valgfagsundervisning (kommer snart)

OBS: Denne artikel er endnu ikke klar, men udgives sommer 2024, så hold øje.

Artiklen er udgivet i forbindelse med nummeret “Ti år med åben skole”.

Forfattere: Jane Bendix & Tue Løkkegaard, 2024

Kære læser

Hos os på Arken er vi optaget af åben skole som en forstyrrelse af logikker i skolens praksis! I projektet Kreativt i Valgfagslaboratorium undersøger vi blandt andet, hvordan kunstmuseets pædagogiske praksis kan åbne for nye blikke på, hvad og hvordan eleverne lærer i billedkunst som valgfag i udskolingen. I denne tekst zoomer vi ind på, vores begreb om “billedøkologi”. Teksten består af tre spor: Et beskrivende spor, der tager læseren med ind i konkrete undervisningssituationer fra Kreativt Valgfagslaboratorium, et teoretisk og analytisk spor samt et billedspor der de supplerer de to andre spor.

Kærlig hilsen Jane og Tue

0,50 dkk