Hvordan håndterer man bedst overgangene i uddannelsessystemet? Er de uoverkommelige og farlige – og hvordan klarer man bedst farerne? Eller er de måske slet ikke så farlige, som de måske kan fremstå…?
LEDER: Fra ble til ph.d.
Snydt for begyndelsen
Af Ditte Alexandra Winther-Lindqvist
Hjælp dog børnene! – overgang fra børnehave til skole
Af Stig Broström
Børnehaven – en del af skolen eller i egen ret?
Af Jan Kampmann
Faglige succeser for alle
Af Ida Berg Meyer
Et kvalificeret valg
Af Ida Berg Meyer
Fra uddannelse til professionel praksis
Af Bjarne Wahlgren
”Det har jeg aldrig prøvet før, så det tror jeg godt, jeg kan klare!”
Af Stine Maria Titskov
En beretning om et hamskifte
Af Claus Drejer
Broadening the Perspective on Educational Transitions
Af Corinna Geppert
UDEN FOR TEMA:
Verktøyskolen
Af Lars Løvlie
Innovation og medborgerskab i folkeskolen
Af Britt Due Tiemensma
TO NYE BØGER
Skolen i virkeligheden. Omgivelserne som læremiddel
Sociale medier i gymnasiet. Mellem forbud og ligegyldighed
NOTABENE:
Heldagsskoleargumenter – før og nu
Af Leif Moos
Temanummeret er redigeret af Julie Nadja Johansen, Ida Berg Meyer og Stine Maria Titskov.