0 varer
0,00 dkk

2011, nr. 4

46,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-91-4

2011, nr. 4

Tema: Klima & udeskoler

TEMA 1: KLIMA

LEDER: Klima i undervisningen

Klimaforhold – vigtigt men kedeligt? – Katastrofal klimaundervisning virker!
Af Henrik Nørregaard

IBSE – en spændende ny undervisningsmetode?
Af Lars Domino Østergaard og Annette Grunwald

Er klimaet også hot i folkeskolen?
Af Lars Bo Kinnerup

Forstoppelse eller forståelse? Skader klimaundervisningen mere end den gavner?
Af Birgitte Lund Nielsen

Globale løsninger på globale klima­problemer
Af Søren Cruys-Bagger og Peter Mulvany

TEMA 2: UDESKOLE

LEDER: Hvor går grænserne for udeskole? Ved faggrænsen eller døren til klasserummet?

Uteskole – i en utdanningspolitisk brytningstid
Af Arne N. Jordet

Undervisning, der øger elevernes læring & motivation: Måske kan indeskolen lære noget af udeskolen?
Af Peter Bentsen

Kan uformelle læremiljøer bruges som læremidler i naturfag?
Af Trine Hyllested

Udeskole­pædagogik = engagementets pædagogik
Af Karen Vesterager, Laura Lundager og Andy Højholdt

Undervisning og hypotese­dannelse i geografi
Af Christina Kürstein og Klaus Østergaard

LæringsMiljø i nærmiljøet – udeskole
Af Inge Regnarsson og Klaus Bruun

 


Temanummeret redigeret af Annelise Dahlbæk, Theis Hoppe, Jeppe Larsen og Kristian Pedersen

46,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-91-4