TEMA 1: KLIMA
LEDER: Klima i undervisningen
Klimaforhold – vigtigt men kedeligt? – Katastrofal klimaundervisning virker!
Af Henrik Nørregaard
IBSE – en spændende ny undervisningsmetode?
Af Lars Domino Østergaard og Annette Grunwald
Er klimaet også hot i folkeskolen?
Af Lars Bo Kinnerup
Forstoppelse eller forståelse? Skader klimaundervisningen mere end den gavner?
Af Birgitte Lund Nielsen
Globale løsninger på globale klimaproblemer
Af Søren Cruys-Bagger og Peter Mulvany
TEMA 2: UDESKOLE
LEDER: Hvor går grænserne for udeskole? Ved faggrænsen eller døren til klasserummet?
Uteskole – i en utdanningspolitisk brytningstid
Af Arne N. Jordet
Undervisning, der øger elevernes læring & motivation: Måske kan indeskolen lære noget af udeskolen?
Af Peter Bentsen
Kan uformelle læremiljøer bruges som læremidler i naturfag?
Af Trine Hyllested
Udeskolepædagogik = engagementets pædagogik
Af Karen Vesterager, Laura Lundager og Andy Højholdt
Undervisning og hypotesedannelse i geografi
Af Christina Kürstein og Klaus Østergaard
LæringsMiljø i nærmiljøet – udeskole
Af Inge Regnarsson og Klaus Bruun
Temanummeret redigeret af Annelise Dahlbæk, Theis Hoppe, Jeppe Larsen og Kristian Pedersen