0 varer
0,00 dkk

2011, nr. 4

46,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-91-4

2011, nr. 4

Tema: Klima & udeskoler

TEMA 1: KLIMA

LEDER: Klima i undervisningen

Klimaforhold – vigtigt men kedeligt? – Katastrofal klimaundervisning virker!
Af Henrik Nørregaard

IBSE – en spændende ny undervisningsmetode?
Af Lars Domino Østergaard og Annette Grunwald

Er klimaet også hot i folkeskolen?
Af Lars Bo Kinnerup

Forstoppelse eller forståelse? Skader klimaundervisningen mere end den gavner?
Af Birgitte Lund Nielsen

Globale løsninger på globale klima­problemer
Af Søren Cruys-Bagger og Peter Mulvany

TEMA 2: UDESKOLE

LEDER: Hvor går grænserne for udeskole? Ved faggrænsen eller døren til klasserummet?

Uteskole – i en utdanningspolitisk brytningstid
Af Arne N. Jordet

Undervisning, der øger elevernes læring & motivation: Måske kan indeskolen lære noget af udeskolen?
Af Peter Bentsen

Kan uformelle læremiljøer bruges som læremidler i naturfag?
Af Trine Hyllested

Udeskole­pædagogik = engagementets pædagogik
Af Karen Vesterager, Laura Lundager og Andy Højholdt

Undervisning og hypotese­dannelse i geografi
Af Christina Kürstein og Klaus Østergaard

LæringsMiljø i nærmiljøet – udeskole
Af Inge Regnarsson og Klaus Bruun

 


Temanummeret redigeret af Annelise Dahlbæk, Theis Hoppe, Jeppe Larsen og Kristian Pedersen

46,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-91-4

Unge Pædagoger
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.