0 varer
0,00 dkk

2013, nr. 1

66,00 dkk

Antal sider: 112

ISBN:
978-87-92914-019

2013, nr. 1

Tema: Pædagogiske færdigretter - Spise? Med hjem?

Der lægges et kritisk blik på tre typer af lærings- og klasseledelsesstrategier: pædagogiske koncepter, -modeller og social- pædagogiske spil. Denne manual-definerede pædagogiske adfærd udfordrer det professionelle faglige skøn, der altid har været det bud, der gav den bedst kvalificerede praksis.


LEDER: Pædagogiske færdigretter – Spise? Med hjem?

PÆDAGOGISKE KONCEPTER:
Hvordan kan pædagogiske koncepter blive pædagogiske?
Af Morten Stokholm Hansen & Thomas Iskov

Loch Ness, Yeti og Læringsstile
Af Martin Blok Johansen & Marianne Oksbjerg

Individualiseret struktureret pædagogik – ”Mange intelligenser/Læreplaner”
Af Gerd Christensen

”Et skrift ind i en ny verden” – ”Cooperative Learning”
Af Mette Buchardt & Helle Pia Laursen

Inklusionens konceptgørelse – PULS
Af Line Holst

PALS – der ér grund til bekymring
Af Hilmar Dyrborg Laursen

PÆDAGOGISKE MODELLER
LP-modellen: ”Vi gør det, der virker” – Virkelig?
Af Peter Wick

SOCIALPÆDAGOGISKE SPIL
Spil der forfører – ”Den gode stol”
Af Klaus Nielsen, Susanne Dalgaard og Sarah Senger

Når følelserne skal uddannes – ”Trin for Trin”
Af Anja Frimand

NOTABENER
Når man udpeger dårlige skoler, skal man ikke have snavsede fingre
Af Peter Allerup

Fantastisk film – forfærdelig bog
Af Ole Gade


Temanummeret redigeret af Annelise Dahlbæk, Ole Gade og Rune Chrisensen.

66,00 dkk

Antal sider: 112

ISBN:
978-87-92914-019

Unge Pædagoger
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.