Hvordan kan tegneserier bruges i klasseværelset? Her gives inspiration til, hvilke tegneserier man kan læse både ud fra en normativ og motiverende målestok, men også hvordan de kan læses og hvorfor de skal læses.
LEDER: Tegneserie-didaktik
Film, tegneserier og tegneseriefilmatiseringer – en introduktion til analyse
Af Hans-Christian Christiansen og Marianne Eskebæk Larsen
Hvordan man læser Nancy?
Af Mark Newgarden og Poul Karasik
Hvad kan visuelle formsprog – fx tegneserier – gøre for videnskaben?
Af Hugo Fjeldsted Alrøe
Tegneserien som kilde, som politisk aktør og som kulturel refleksion
Af Anne Magnussen
Pædagogiske tegneserier fra Senegal
Af Margareta Wallin Wictorin
Meget mere manga. Medier, litteratur og læsefærdigheder
Af Marianne Eskebæk Larsen
Fra det kritiske til det nydende blik. Undervisning i tegneserier i dansk og billedkunst
Af Dietrich Grünewald
Snoberi eller nødvendighed? – fra tegneserie til grafisk roman
Af Marianne Eskebæk Larsen
Grafiske romaner på dansk
Af Rikke Cortsen og Marianne Eskebæk Larsen
ANMELDELSER:
Kolorklimax, red. af Matthias Wivel
Af Rikke Cortsen
Einsteins Fru, Jag är din flickvän nu, Det äraralite AIDS, Fulheten, Zelda
Af Rikke Cortsen
Fupz Aakeson m.fl. De gale
Af Benni Bødker
Logiconmix. Af Apostolos Doxiades m.fl.
Af Erik Barkman
Batman 1, Aqua Man, The fury og Firestorm, Catwoman
Af Mads Bluhm
Liste over links, litteratur og undervisningsmaterialer
Af Marianne Eskebæk Larsen
Temanummeret er redigeret af Marianne Eskebæk Larsen