Der melder sig en række udfordringer for den pædagogiske praksis i folkeskolen og på læreruddannelsen, når kreativitet og innovation bliver nøglebegreber i den aktuelle uddannelsestænkning.
LEDER: Krop, rum & kreativitet
Af Rikke Møller Johannesen & Lars Emmerik Damgaard Knudsen
Berøring, krop og kreativitet
Af Lene Tanggaard
Kreativitet finder sted
Af Rikke Møller Johannesen og Marie Ludvigsen
Pauser. Frikvateret og mediatationens betydning for elevernes trivsel og læring!
Af Lise A. Trénel
Den kreative stemme
Af Malene Bichel
Mindfulness i undervisningen
Af Dorthe Lau
Fysiske indspark i en kropskold skole
Af Morten Andersson
De lærerstuderende har ordet:
Den kompetenceopdelte skole udfordres af kreative undervisning.
Af Anne-Sofie Ahle Krogh og Mette Skovmand Pedersen
Anmeldelse:
Martha Mottelson: Lærernes praksis.
Af Hans Jørgen Kristensen
Temanummeret redigeret af Lars Emmerik Damgaard Knudsen samt gæsteredaktør Rikke Møller Johannesen.