FORORD af Per Stig Møller
LEDER: Museerne har potentiale for både oplevelse, læring og dannelse
Museernes læringspotentialer – hvad rager det mig?
Af Ida Brændholt Lundgaard
Museumsundervisningens historie
Af Inge Adriansen & Trine Hyllested
Historiefortælling som hovedvejen i livet og benchmark for museumsdidaktik
Af Mads Hermansen
Museernes særlige læringspotensiale i et dialogisk & flerstemmigt perspektiv
Af Olga Dysthe
Samtidskunst, sanseoplevelser og situationel kompetence
Af Lise Sattrup & Helene Illeris
Historien bliver til virkelighed på Broager skole
Af Helen Krog
Det er mere levende på museet
Af Sally Thorhauge
Museumsformidlerens betydning
Af Mette Meyhoff Jensen
Hvordan kan man evaluere udbyttet af museumsbesøg?
Af Marianne Mortensen & Nanna Quistgaard
Didaktiske udfordringer og muligheder ved museernes digitale undervisningsmidler
Af Karin Levinsen & Rikke Ørngreen
Børns medierede museumsbesøg
Af Connie Svabo
Digital undervisning på danske museer
Af Jacob Knudsen
Med sans og samling
Af Mette Boritz
Hot Spot – Malmø museer
Af Samuel Thelin
Valuing the informal setting as a learning space – exposing the gap between intentions and actions
Af Janette Griffin
Partnership in science education should be kept inside schools
Af Justin Dillon
Mange erfaringer i mange rum
Af Merethe Frøyland