0 varer
0,00 dkk

2012, nr. 2

66,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-976

2012, nr. 2

Tema: Tegneserie-didaktik

Hvordan kan tegneserier bruges i klasseværelset? Her gives inspiration til, hvilke tegneserier man kan læse både ud fra en normativ og motiverende målestok, men også hvordan de kan læses og hvorfor de skal læses.


LEDER: Tegneserie-didaktik

Film, tegneserier og tegneseriefilmatiseringer – en introduktion til analyse
Af Hans-Christian Christiansen og Marianne Eskebæk Larsen

Hvordan man læser Nancy?
Af Mark Newgarden og Poul Karasik

Hvad kan visuelle formsprog – fx tegneserier – gøre for videnskaben?
Af Hugo Fjeldsted Alrøe

Tegneserien som kilde, som politisk aktør og som kulturel refleksion
Af Anne Magnussen

Pædagogiske tegneserier fra Senegal
Af Margareta Wallin Wictorin

Meget mere manga. Medier, litteratur og læsefærdigheder
Af Marianne Eskebæk Larsen

Fra det kritiske til det nydende blik. Undervisning i tegneserier i dansk og billedkunst
Af Dietrich Grünewald

Snoberi eller nødvendighed? – fra tegneserie til grafisk roman
Af Marianne Eskebæk Larsen

Grafiske romaner på dansk
Af Rikke Cortsen og Marianne Eskebæk Larsen

ANMELDELSER:
Kolorklimax, red. af Matthias Wivel
Af Rikke Cortsen

Einsteins Fru, Jag är din flickvän nu, Det äraralite AIDS, Fulheten, Zelda
Af Rikke Cortsen

Fupz Aakeson m.fl. De gale
Af Benni Bødker

Logiconmix. Af Apostolos Doxiades m.fl.
Af Erik Barkman

Batman 1, Aqua Man, The fury og Firestorm, Catwoman
Af Mads Bluhm

Liste over links, litteratur og undervisningsmaterialer
Af Marianne Eskebæk Larsen

 


Temanummeret er redigeret af Marianne Eskebæk Larsen

66,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-976