0 varer
0,00 dkk

2013, nr. 3

66,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-92914-033

2013, nr. 3

Tema: Overgange – fra ble til ph.d.

Hvordan håndterer man bedst overgangene i uddannelsessystemet? Er de uoverkommelige og farlige – og hvordan klarer man bedst farerne? Eller er de måske slet ikke så farlige, som de måske kan fremstå…?


LEDER: Fra ble til ph.d.

Snydt for begyndelsen
Af Ditte Alexandra Winther-Lindqvist

Hjælp dog børnene! – overgang fra børnehave til skole
Af Stig Broström

Børnehaven – en del af skolen eller i egen ret?
Af Jan Kampmann

Faglige succeser for alle
Af Ida Berg Meyer

Et kvalificeret valg
Af Ida Berg Meyer

Fra uddannelse til professionel praksis
Af Bjarne Wahlgren

”Det har jeg aldrig prøvet før, så det tror jeg godt, jeg kan klare!”
Af Stine Maria Titskov

En beretning om et hamskifte
Af Claus Drejer

Broadening the Perspective on Educational Transitions
Af Corinna Geppert

 

UDEN FOR TEMA:

Verktøyskolen
Af Lars Løvlie

Innovation og medborgerskab i folkeskolen
Af Britt Due Tiemensma

TO NYE BØGER

Skolen i virkeligheden. Omgivelserne som læremiddel
Sociale medier i gymnasiet. Mellem forbud og ligegyldighed

NOTABENE:

Heldagsskoleargumenter – før og nu
Af Leif Moos


Temanummeret er redigeret af Julie Nadja Johansen, Ida Berg Meyer og Stine Maria Titskov.

66,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-92914-033