0 varer
0,00 dkk

Undersøgelse gør op med fire myter om frafald på læreruddannelsen – Folkeskolen.dk

Hvilke fire myter gør det svært at lave den bedste indsats mod frafald i læreruddannelsen?

Folkeskolen.dk har snakket med UP’s redaktør Jonatan Kolding Karnøe, der både var en del af redaktionen bag og en af bidragyderne til UP’s seneste tidsskrift UP2/2017 Fastholdelse og frafald i læreruddannelsen.

Myte 1
Styrker vi praksis, fastholdes de studerende!

Myte 2
Frafald skyldes noget privat, så man kan alligevel ikke gøre noget!

Myte 3
Frafald skyldes det sociale studiemiljø. Derfor skal vi fokusere på det sociale!

Myte 4
Kender man frafaldsårsager kan man bare lave fastholdelsesstrategier ud fra dem!

Myterne skal punkteres, før man kan lave det bedste tiltag mod frafald – læs hele artiklen fra Folkeskolen.dk her:
Undersøgelse gør op med fire myter om frafald på læreruddannelsen – Folkeskolen.dk

Find UP’s temanummer UP2/2017 Fastholdelse og frafald i læreruddannelsen her

 

Send til en ven
Unge Pædagoger
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.