0 varer
0,00 dkk

Undersøgelse gør op med fire myter om frafald på læreruddannelsen

Hvilke fire myter gør det svært at lave den bedste indsats mod frafald i læreruddannelsen?

Folkeskolen.dk har snakket med UP’s redaktør Jonatan Kolding Karnøe, der både var en del af redaktionen bag og en af bidragyderne til UP’s seneste tidsskrift UP2/2017 Fastholdelse og frafald i læreruddannelsen.

Myte 1
Styrker vi praksis, fastholdes de studerende!

Myte 2
Frafald skyldes noget privat, så man kan alligevel ikke gøre noget!

Myte 3
Frafald skyldes det sociale studiemiljø. Derfor skal vi fokusere på det sociale!

Myte 4
Kender man frafaldsårsager kan man bare lave fastholdelsesstrategier ud fra dem!

Myterne skal punkteres, før man kan lave det bedste tiltag mod frafald – læs hele artiklen fra Folkeskolen.dk her:
Undersøgelse gør op med fire myter om frafald på læreruddannelsen – Folkeskolen.dk

Find UP’s temanummer UP2/2017 Fastholdelse og frafald i læreruddannelsen her

Send til en ven