1 vare
66,00 dkk

2012, nr.3

66,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-983

2012, nr.3

Tema: Måleraflæsning i skolen

Bliver skolens indsats vejet og fundet for let? Dette temanummer tager pulsen på, hvordan myndigheder kontrollerer og sanktionerer skolens praksis gennem centralt fastsatte prøver og eksamener.


LEDER: Kon(g) trol(d) og prinsesse måling

Bedømmelse af elever i det 20. århundrede
Af Tanja Miller og Christian Ydesen

Når test skal testes
Af Peter Dahler-Larsen

Ledelsens evaluering af lærerne
Af Claus Madsen

Har de nationale test styrket skolernes evalueringskultur og elevernes faglige niveau?
Af Anja Madsen Kvols, Lotte Rakbek Schou, Anne Marie Haubro Raalskov, Mia Andersen, Conny Hvidberg

Hvad betyder din karakter?
Af Peter Østergaard Andersen

Nationale test – Et pædagogisk redskab til styrkelse af skolens evalueringskultur?????
Af Ida Berg Meyer

De skæve test i København
Af Anne Vang

Feed me, elev feedback – muligheder og udfordringer i uddannelse
Af Preben Olund Kirkegaard

Skal vi prøve?
Af Ane Kirstine Mandrup og Mie Kristine Vinter

Hvad nu hvis – eller er det nu så enkelt?
Af Janne Koefod Jørgensen og Rikke Due

Væren eller produktivitet – perspektiver på individet samfundet og skolen
Af Brian Degn Mårtensson


Temanummeret redigeret af Connie Stendal Rasmussen, Annelise Dahlbæk, Ida Berg Meyer og Theis Hoppe

66,00 dkk

Antal sider: 96

ISBN:
978-87-90220-983