Global dannelse er en forudsætning for at kunne begå sig i et internationaliseret samfund.
Læs mereHvem er aktørerne i åben skole og hvordan ser de samarbejdets muligheder og udfordringer?
Læs mereMere læreruddannelse i folkeskolen? Eller mere folkeskole i læreruddannelsen?
Læs mereHvorfor bliver de egentlig, de lærerstuderende?
Læs mereKan bevægelse flettes ind i undervisningen?
Læs mereEr elever udsatte, fordi de ikke når skolens mål, eller fordi skolen ikke når dem?
Læs mereÅben skole er en af de afgørende elementer i Folkeskolereformen fra 2014, hvor der gives plads til nye læringsrum, undervisnings- former og praktiske og æstetiske læreprocesser.
Læs mereKristendom didaktiseres anderledes end andre religioner i folkeskolens lærebøger.
Læs mereLærer/pædagog-samarbejdet kræver tid og rum til at udvikle nye praksisser.
Læs mereDisse elever behøver særligt fokus og opmærksomhed for at blive så dygtige, som de kan.
Læs mereFolkeskolereformen er virkelighed – så hvad skal videreføres og hvad må opgives?
Læs mereLærere skal som andre professionelle kunne udvikle og forandre deres praksis. Men hvordan?
Læs mereFokus på de mange dynamiske, komplekse og modstridende fortællinger i skolen.
Læs mereHvad er acceptabel og hvad er ikke-acceptabel magtanvendelse i folkeskolen?
Læs mereHvordan lærer de studerende at tilegne sig kompetencer i praktikfaget?
Læs mereHvad gør arkitektur ved børn, elever, studerende, lærere, pædagoger og rektorer?
Læs mereFor børn er det ingen kunst at skabe kultur.
Læs mereOvergange er måske ikke så farlige som de kan fremstå.
Læs mereEr dødssynderne i dag døde synder – eller kompetencer?
Læs mereDen manual-definerede pædagogik udfordres af det professionelle faglige skøn.
Læs mereInspiration til hvordan IT kan tænkes ind i undervisningen – uden de store investeringer.
Læs mereHvordan kontrollerer og sanktionerer myndighederne skolens praksis gennem centralt fastsatte prøver og eksamener?
Læs mereKreativitet og innovation giver udfordringer i uddannelsestænkningen.
Læs mereUdeskoler er en måde at skabe bedre og mere konkret undervisning.
Læs mereSkal konkurrenceparametre og markedsvilkår styre skolen?
Læs mereNye lærere har brug for at reflektere praksis og få respons fra sparringspartnere.
Læs mereMuseer mm. styrker elevernes personlige, kulturelle og alsidige udvikling og dannelse.
Læs mereUndervisning der inddrager følelser vil være vedkommende undervisning.
Læs mereKan vi gøre den enkelte elevs adfærd mindre afvigende og mere acceptabel?
Læs mereStyring ved standarder forringer skolen, idet den indsnævres til det der måles.
Læs mereSkal eleverne fordeles på skoler eller udskilles fra de tætte bånd i distriktet?
Læs mereVi skylder elever med særlige behov at skabe de bedste læringsbetingelser for dem.
Læs mereLP-modellen har både styrker og svagheder i forhold til øget inklusion.
Læs mereDet er muligt at bestille ældre tidsskrifter hos UP. Skriv til os på u-p@u-p.dk hvilket årstal/nummer/tema, du er interesseret i. Prisen er […]
Læs mere